Met jouw myLIZY klantenzone kan je:Jouw huidige aanvragen en hun status raadplegen: van de kredietcontrole waarbij je de benodigde documenten direct op myLIZY kan opladen tot de levering van jouw voertuig. Uw offerte verschijnt niet op myLIZY? Hetzelfde e-mailadres dient gebruikt te worden voor uw aanvraag als uw log-in voor de klantenzone.Al jouw contracten bekijken: bestuurder, aantal maanden en kilometers en de maandelijkse prijs van jouw voertuig.Zet jouw favoriete voertuigen op de lijst om hun beschikbaarheid in de gaten te houden.Beheer jouw meldingen over de voertuigen in onze catalogus.
Wil je myLIZY voor het eerst gebruiken? Niets is eenvoudiger! Ga naar deze pagina waar je alleen maar jouw e-mailadres dient in te vullen. Je ontvangt dan een e-mail om jouw aanmelding te bevestigen en wordt automatisch doorgestuurd naar jouw klantenzone. Jouw account blijft automatisch enkele dagen actief. Zoals je kan zien, hoef je geen account aan te maken om gemakkelijk toegang te krijgen tot myLIZY!
Er is standaard geen voorschot vereist om een wagen te leasen via LIZY. Het kan echter wel dat we na de kredietcontrole oordelen dat je bedrijf niet solvabel genoeg is en dat we extra garanties nodig hebben.In dat geval kunnen we bijvoorbeeld een hogere eerste huurschijf voorstellen. Dit betekent niet dat jouw leasing duurder wordt, aangezien de resterende huurgelden met het voorschot verminderd worden; het biedt ons enkel meer zekerheid van jouw betaling.
Het is op elk moment mogelijk om je contract vroegtijdig te beëindigen. Dit zal wel steeds gepaard gaan met een verbrekingsvergoeding. Bij LIZY ligt deze vergoeding vast op een bedrag gelijk aan 30% van de resterende huurbedragen alsook 30% van het resterende voorschot dat evenredig wordt gespreid over de looptijd van je overeenkomst.
Ook als je bedrijfsactiviteit vrij recent is, kan je een leasingcontract aangaan. Om de kredietcontrole uit te voeren, zullen wij dan wel jouw financieel plan en jouw laatste persoonlijk aanslagbiljet nodig hebben. Het kan ook helpen als je een eerste contract met een klant kunt voorleggen.
Een kredietcontrole is een check van de financiële situatie van je onderneming, die voor het afsluiten van het contract uitgevoerd wordt door een onafhankelijke kredietmaatschappij. Die kijkt naar je financiële activiteiten van de voorbije jaren. Aan de hand van deze gegevens analyseert het bedrijf of je onderneming ‘kredietwaardig’ is - met andere woorden, of de financiële toestand van je bedrijf stabiel genoeg is om een contract aan te gaan voor het maandelijkse bedrag op je offerte. Met deze bevestiging weten we zeker dat je het afgesproken bedrag maandelijks zal kunnen betalen.Om deze kredietcontrole uit te voeren, kan het zijn dat de leasingmaatschappij naar extra financiële informatie vraagt. Maar maak je geen zorgen, wij laten je tijdig weten welke documenten vereist zijn.
Het aantal banden in jouw contract is afhankelijk van het gekozen aantal km per jaar en de looptijd. Het exacte aantal vind je onder de bijzondere voorwaarden in je contract. De banden worden vervangen bij Auto5 of een Profile Tyre Center. De minimaal verplichte diepte van het brandprofiel bedraagt 1,6 mm. Zijn de groeven in je banden verder afgesleten dan dat, dan is het tijd om de banden te vervangen.
Als blijkt dat je meer banden hebt gebruikt dan in jouw contract was voorzien, worden de extra banden later in rekening gebracht.
Jouw wagen werd op zomer of winterbanden geleverd. Deze kunnen gewisseld worden na levering voor all-season banden. Voordeel is dat er geen seizoenwisseling moet plaatsvinden en jouw banden gewoon vervangen worden bij slijtage. Met deze all-season banden kan je tevens veilig op wintersport, want ze zijn gemerkt met het "sneeuwvlokje" logo op zijkant.
Dit gebeurt bij Auto5 of Profile Tyre Center. Klik hier om de dichtst bijzijnde Auto5 Of Profile Tyre Center bandencentrale in jouw buurt te vinden.
Je kan voor reparatie of onderhoud naar onze partners gaan. Wij werken samen met twee bedrijven: voor het onderhoud van jouw voertuig kan je online afspraak maken bij een erkend Auto5-centrum. Voor technische problemen kan je terecht bij een Bosch Service Point in jouw buurt.
Voor glasreparatie of vervanging werkt LIZY samen met Auto Glass Clinic. Je kan een afspraak maken op 0800 23 332 of online. Deze lijn is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Je hoeft zelf niets te betalen, alles wordt geregeld tussen LIZY en de reparateur.
Carrosserie schade moet altijd eerst gemeld worden aan onze verzekeraar Van Breda daarna zullen ze je doorverwijzen naar onze partner AutoRepairGroup.
Het aantal banden in jouw contract is afhankelijk van het gekozen aantal km per jaar en de looptijd. Het exacte aantal vind je onder de bijzondere voorwaarden in je contract. De banden worden vervangen bij Auto5 of een Profile Tyre Center. De minimaal verplichte diepte van het brandprofiel bedraagt 1,6 mm. Zijn de groeven in je banden verder afgesleten dan dat, dan is het tijd om de banden te vervangen.
Als blijkt dat je meer banden hebt gebruikt dan in jouw contract was voorzien, worden de extra banden later in rekening gebracht.
Per wagen moet er 1 hoofdbestuurder aangeduid worden, maar iedere persoon met een geldig rijbewijs mag met de auto rijden. Indien de gebruikelijke bestuurder niet in het voertuig aanwezig is, zal deze wel gezien blijven als aanspreekpunt en verantwoordelijke. Collega's en leden van je familie mogen gebruik maken van de wagen indien ze over een geldig rijbewijs beschikken.Maar houd er wel rekening mee dat bij ongeval of schade de aansprakelijkheid steeds bij de hoofdbestuurder ligt.
Dankzij de verzekering inbegrepen in de maandelijkse huurprijs ben je volledig gedekt. Deze omvat namelijk:Burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering: deze is wettelijk verplicht in België en vergoedt schade aan derden en inzittenden.Rechtsbijstandverzekering: wanneer iemand anders verantwoordelijk is voor een verkeersongeluk of schade aan je wagen, zorgt jouw verzekering ervoor dat je vergoed wordt door deze persoon. Indien je strafrechtelijk vervolgd wordt, zullen je belangen voor de rechtbank verdedigd worden.Bestuurdersverzekering: Beschermt je in geval van verwondingen wanneer je zelf in fout was.Materiële schade: Vergoedt alle schade aan jouw wagen.In sommige gevallen zal er wel een vrijstelling (franchise) door jou betaald moeten worden. Hoeveel deze bedraagt, vind je op het huurcontract.
In geval van pech of ongeval waarbij je niet meer met de wagen kan rijden, kan je de wegbijstand contacteren op het nummer +32 78 48 44 27Bij een ongeval mag je ook zeker niet vergeten om een Europees aangifteformulier in te vullen, te ondertekenen en aangifte te doen binnen de 48u via www.lizy.be/nl/clients-lizy/damage.
Indien het langer duurt dan 24u om je wagen terug mobiel te krijgen, krijg je in de meeste gevallen een vervangwagen via VAB. Samen met VAB zorgt de hersteller voor de levering of reservatie van een vervangwagen voor maximum 5 dagen. Let wel, bij een gepland onderhoud aan het voertuig beschik je niet over een vervangwagen.
Voor operationele renting verschilt de minimum looptijd per wagen, maar deze bedraagt meestal 12 maanden. Voor financiële renting is de minimum looptijd voor een contract steeds 36 maanden. Elk contract kan mits een vergoeding vroeger opgezegd worden. Bij LIZY ligt deze vergoeding vast op een bedrag gelijk aan 30% van de resterende huurbedragen alsook 30% van het resterende voorschot dat evenredig wordt gespreid over de looptijd van je overeenkomst.
De wagens op onze website zijn eigendom van onze partners. Samen met deze partners proberen we steeds een recent en gevarieerd aanbod aan wagens aan te bieden. We bieden momenteel al heel wat verschillende automerken aan, op termijn zal dit aanbod steeds verder uitgebreid worden om nog beter aan de vraag te voldoen.
Geen paniek, de wagens die op de foto’s staan zijn soms nog niet volledig hersteld. Onmiddellijk na je bestelling wordt de wagen onder handen genomen door een specialist en gecontroleerd op meer dan 100 punten. Waar schade wordt vastgesteld, worden alle nodige herstellingen uitgevoerd om de wagen in topstaat bij jou af te leveren.
Wij zorgen ervoor dat de wagen uiterlijk 3 weken na het tekenen van het contract bij jou thuis of op kantoor geleverd kan worden. Indien jouw gekozen wagen uit het buitenland komt leveren we binnen de 6 weken. Maar deze levertijd staat dan ook expliciet vermeldt in onze emails naar jullie toe en wordt ook altijd meegegeven door onze verkoopdienst.Op dat moment nemen we graag de tijd om al je vragen te beantwoorden en alle opties van je wagen te demonstreren. Wij rekenen hiervoor een half uurtje uit, maar vinden het ook prima om je sneller alleen te laten met je nieuwe droomwagen als je dat wenst.
De eerste stap is om online je offerte aan te vragen. Nadat je je droomwagen hebt gevonden, hoef je alleen nog de gewenste looptijd, het aantal km per jaar aan te geven en te kiezen voor operationele of financiële renting. In enkele klikken ontvang je vervolgens de offerte rechtstreeks in je mailbox. De status en details van jouw aanvraag zijn beschikbaar in jouw myLIZY klantenzone. Indien je akkoord bent met de offerte en voor de gekozen wagen een huurovereenkomst wenst, dien je de nodige documenten op te laden via de link die in de mail met de offerte vermeld staat. Wij nemen dan de administratieve afhandeling en de kredietcontrole voor onze rekening. Hierna contacteren we je om samen een leveringsdatum af te spreken. Uiteraard staan we gedurende het volledige proces ter beschikking om al jouw vragen te beantwoorden.
Het is toegestaan om bijkomende accessoires (bv. bestickering) op de wagen te monteren na goedkeuring van LIZY. Indien je een operationele leasing hebt, moet je er wel rekening mee houden dat je de wagen op het einde van het contract in originele staat moet inleveren. Dit houdt in dat alle accessoires voor de eindexpertise verwijderd moeten worden zonder de wagen te beschadigen.Schade die hieruit zou voortvloeien, zal op jou verhaald worden. Bij financiële renting, gaan we ervan uit dat je de wagen aan het einde van het contract koopt. Hier kan je dus accessoires op de wagen monteren, aangezien je na het contract de nieuwe eigenaar van de wagen wordt. Mocht je toch beslissen de aankoopoptie niet uit te oefenen, dan gelden dezelfde regels als bij de operationele renting en zullen alle kosten die nodig zijn om de wagen terug in originele staat te brengen op jou verhaald worden.
Geef dit zeker direct aan LIZY door. Hiervoor dien je een e-mail te sturen naar care@lizy.be om jouw nieuwe status uit te leggen en je moet ons jouw nieuwe BTW-nummer geven. Het kan ook zijn dat je opnieuw door het kredietcomité moet. Zodra wij de goedkeuring van het kredietcomité hebben ontvangen, sturen wij je het aangepaste contract met de juiste informatie door. Dit nieuwe contract zal ondertekend moeten worden. Indien je een overeenkomst hebt voor financiële renting ben je zelf verantwoordelijk om deze wijziging door te geven aan de DIV.
Het is zeker mogelijk om een brandstofkaart toe te voegen aan jouw contract. Wij werken samen met Shell die een groot netwerk aanbod heeft. Deze tankkaart is bovendien helemaal gratis, je betaalt enkel de brandstof. Heb je een elektrische wagen? Dan kunnen we je ook voorzien met een EV-tankkaart waarmee je bij verschillende laadinfrastructuren kan laden. Deze kaart is wel niet gratis en brengt een administratie kost van 2 euro per maand met zich mee. Dit wordt in jouw maandelijkse factuur verrekend.
Wanneer je jouw auto aan het einde van jouw contract terugbrengt, controleren wij hem volgens de gestandaardiseerde Renta-normen, die door alle leasemaatschappijen in België wordt gebruikt. De controle wordt gedocumenteerd aan de hand van foto's. Alle schade die niet het gevolg is van normale slijtage en die bij aanvang van het contract niet aanwezig was, wordt als schade gefactureerd.Vertoonde jouw auto bij levering al gebruikssporen? Geen paniek! Op basis van onze eerste evaluatie en jouw feedback bij de levering, kunnen wij ze gemakkelijk terugvinden in jouw dossier je worden ze u niet aangerekend.Voor meer informatie kunt je deze pagina raadplegen: Inleveren van de wagen.